torstai 19. maaliskuuta 2015

Maastaveto vs. Minna 1-1

Viimeksi (ennen kevennystä) maastaveto meni kohtalaisen huolellisesti pieleen, mutta tasasin puntit sen kieroilijan kanssa tänään. Tein siinä sivussa vielä oman sarjaennätyksenkin. Penkissäkin tein kaksi sarjaa isommilla painoilla viimekertaisen yhden sijasta. Ei siis mikään huono treeni tänään. Tiistaina treenasin jalkoja voimatyyllillä.

Tiistain treenit näyttivät tältä (prässi piti korvata vaakaprässi koska normaalisti käyttämäni prässi oli huoltokatkolla, painoissa siksi hieman hakemista):

Kyykky
60 kg: 2x5 ja 62,5kg: 1x6 + fail
Takareidet laitteessa 42,5 kg:  2x5 ja 1x4 + fail
Prässi (vaaka) 100 kg: 1x8, 110 kg: 1x7 ja 1x8 + fail
Pohkeet vaakaprässissä 110 kg: 1x6, 100 kg 1x7 ja 1x7 + fail
Vatsat Davidin laitteella 42,5 kg: 2x7 ja 1x6 + fail

Kyykyn syvyyteen en ole täysin tyytyväinen. Olisi pitänyt tehdä ihan pikkuisen syvemmälle. Jonkun mielestä tuo voi olla jo hyvinkin syvää, mutta omasta mielestäni jäi liian matalaksi (Vai miten se sanotaan...Mikä on syvän vastakohta kyykyistä puhuttaessa?). Videolla ensimmäinen sarja, 60 kg.


Tänään oli vuorossa yläkropan voimatreeni, joka aiheutti etukäteen pieniä paineita. Se mave. Lähdin tarkoituksellisesti liikkeelle pienemmillä painoilla. Ensimmäinen sarja meni turhan kevyesti, kuten seuraavakin (2,5 kilon korotuksesta huolimatta). Hans käski laittaa viimeiseen 92,5 kiloa – enemmän kuin minulla on koskaan ollut mavessa sarjapainona. Alkoi vähän hirvittää. Sain myös ihmettelyitä osakseni ladatessani tankoon 1,25 kg:n lisäpainoja viimeistä sarjaa varten. Salilla usein yhtä aikaa treenamassa oleva nainen totesi: "Jos tuon saat ylös, oot kyllä aika plikka!" Nauratti vähäsen. Totesin vain, että katsotaan miten käy. No, hyvinhän siinä kävi ja tuli ylimääräisiäkin toistoja. Jee! Hyvä minä! Onnistuin tekemään maversarjaa kovimmilla painoilla tähän asti! Taidan tosiaan olla aika plikka!

Ehkä tämä vielä tästä voimaksi muuttuu.
 
Maastaveto 87,5 kg: 1x5, 90 kg: 1x5 ja 92,5 kg: 1x7 + fail
Penkki 32.5 kg: 1x5, 35 kg: 1x5 ja 1x4 + fail
Ylätaljaveto lapiokahvalla 45 kg: 1x7, 1x6 ja 1x5 + fail
Pystysoutu tangolla 25 kg: 2x6 ja 1x5 + fail
Kapea penkki 32,5 kg: 1x7, 1x6 ja 1x5 + fail
Hauis kulmatangolla tanko + 10 kg: 1x7, 1x6 ja 1x5 + fail

Maastavedon tekniikkaan en taaskaan ole täysin tyytyväinen, mutta ehkä se siitä vielä. Eikä tekniikkapoliisi sanonut, että se olisi erityisen huono, joten tällä mennään ja paremmin yritetään joka kerta. Keskivartaloa myös kehitetään, jotta mavet pysyisivät jatkossa paremmin koossa (ja tietysti paikat ehjänä). Videolla ensimmäinen sarja, 87,5 kg.

2 kommenttia:

  1. Joo, kyllä toi alkaa sujua pikkuhiljaa ja oot päässy eteenpäin prosentuaalisesti aika paljon, vaikka painos ei ole paljoa noussu nykysen ohjelman aikana. Jos treenit olis puhdasta kehonrakennusta niin valittaisin tekniikasta koko ajan, mut maksimivoimatreeneissä tuollaset on aika peruslaatua. Täytyy seuraavaks katsoa olisko aihetta treenata noita heikompia osuuksia. Ainakin jossain vaiheessa täytyy tehdä hommia vähän spesifisemmin, eikä vaan mäntätä kaikkea tasasesti.

    Joka tapauksessa: jatka samaan malliin <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos.

    Vaikka onkin voimatreeniä, niin silti jotenkin hämää "huono" tekniikka. Ehkä se on se, kun kattelee sun bodaustreenejä samalla...sitä alkaa moittia omaa tekniikkaansa, joka on kuitenkin ihan hyvä lajiin nähden. Vaikka kyllä tuo keskikroppa vaatisi vähän parempaa koossapysymistä silti.

    VastaaPoista