torstai 26. maaliskuuta 2015

Maasta vedetty

Blogini on viimeaikoina alkanut uhkaavasti muistuttaa treeniblogia. Lupaan yrittää kehitellä ensi viikolla tekstiä jostain muustakin aiheesta. Nyt on vain ollut aikataulullisia ongelmia ja kaikenlaista muutakin epämääräistä, tekosyyksi kelpaavaa.

Viikon viimeinen treeni osui tällä kertaa jo torstaille, koska halutaan päästä lähtemään huomenna jo päivällä reissuun. Vuorossa oli yläkropan voimatreeni. Maasta maahan siis. Vaihdan ensi viikolla treeniohjelmaa, joten tänään tein viimeiset maastavedot vähään aikaan. Vähän haikeaa se oli vääntää viimeistä sarjaa (ja tehdä taas uusi ennätys sarjapainoissa). Videolla ensimmäinen sarja. Mitään hurjan nättiä se ei vieläkään ole, mutta parempaan pyritään koko ajan.
(Oho, videoon jäi näimä äänet. No, olkoot siellä.)

Maastaveto 92,5 kg: 2x5 ja 95 kg: 1x4 + fail
Penkkipunnerrus 35 kg: 1x5, 1x4 ja 1x4 + fail
Ylätalja lapiokahvalla 45 kg: 1x7, 1x6 ja 1x5 + fail
Pystysoutu tangolla 25 kg: 2x6 ja 1x5 + fail
Kapea penkki 32,5 kg: 1x7, 1x6 ja 1x7 + fail
Hauiskääntö kulmatangolla tanko + 10 kg: 2x7 ja 1x6 + fail

Vertailin edellisessä merkinnässä treenipainojen kehitystä alakroppatreeenissä, joten lienee asiallista tehdä sama myös yläkropan kohdalla:

Ensimmäiset mavesarjat tein tässä ohjelmassa 80 kilolla. Nyt viimeisessä sarjassa oli 95 kiloa rautaa. Mave on siis kehittynyt 15 kilolla. Ensimmäiset penkkipunnerruspainot olivat 32,5 kg (tosin sen treenin eka sarja tuli tehtyä 30 kilolla). Tänään tein kaikki sarjat 35 kilolla. Kehitystä on siis tullut 2,5-5 kg. Mavessa tapahtuneeseen kehitykseen olen ihan tyytyväinen, mutta penkki vähän harmittaa. Olisin halunnut pystyä parempaan. Tosin, on se miltei 8%:n kehitys (mavessa tuli liki 19%:n kehitys). Sarjapainoissa nuo ovat ihan hyvät kehitysprosentit. Kyllä tässä ihan tyytyväinen saa olla.

Ensi viikolla pääsekin sitten treenailemaan uudella ohjelmalla. Jännittää vähän, kun siellä on ihan täysin uusia tuttavuuksiakin, esimerkiksi räkkiveto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti